reklama

Podvodníci na ebayi?!

Asi už každý z Vás niekedy niečo kúpil aj na ebayi, prípadne aspoň raz zavítal na stránky jedného z najväčších internetových obchodov na svete. Ako inak, aj tam sa ukrývajú podvodníci, ktorí využívajú chyby systému. Nikdy by som nebol tušil, že v boji s nimi mi najviac pomôže paradoxne moja slovenská banka (aj keď aj to bolo márne). Ale pekne po poriadku:

Písmo: A- | A+
Diskusia  (27)

V júni 2014 sme sa rozhodli kúpiť pre priateľku spoločenské šaty. Po dlhom porovnávaní sme zavítali aj na stránku ebayu. Jedny šaty nám tam hneď padli do oka. Dôkladne sme preskúmali všetky recenzie a komentáre o obchodníkovi (ktoré boli na 99,6% pozitívne) a po zistení, že ebay garantuje v prípade nespokojnosti vrátenie peňazí, sme sa teda rozhodli, že si šaty cez ebay kúpime. Podotýkam, obchodník bol síce z Číny (koniec koncov dnes sa všetko oblečenie aj tak vyrába v Číne), ale komunikácia prebiehala v angličtine, bola plynulá, rýchla, bez problémov – navyše, obchodník bol na portáli registrovaný už viac ako 5 rokov a musí sa riadiť podmienkami tohto portálu. To nás upokojilo a pristúpili sme k objednávke.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zadali sme dôkladne odmerané miery a čakali sme vytúžené šaty. Neboli práve z kategórie lacnejších, no prišli naozaj rýchlo. A s nimi aj vytriezvenie a nemilé prekvapenie. Miery sa totálne nezhodovali s našimi (aj 40-percentná odchýlka oproti nami udávaným), gombíky neboli šité v jednom rade a odstávali, z látky trčali nitky, a pod.. Ihneď sme obchodníka kontaktovali, že nie sme spokojní s prevedenou prácou, uviedli a vyfotografovali všetky popísané vady a žiadali nápravu, resp. vrátenie peňazí. Obchodník sa vykrúcal, odkázal nám, že si máme šaty upraviť u miestneho krajčíra (!!!). Na nami uvedené reklamačné dôvody nereagoval, uvádzal len, že vrátenie šiat a s tým spojená refundácia peňazí by mu spôsobila obrovské škody. (sorry, ale to mňa ako zákazníka, ktorý dostal nezodpovedajúci tovar, nemá čo zaujímať). Až po niekoľkých dňoch až týždňoch nám nakoniec obchodník zadal adresu a šaty sme zaslali nazad. Naťahovanie o čas malo zrejme svoj dôvod. Bohužiaľ, pani na prepážke pošty nás následne zle informovala, že malý balíček do 2 kg sa nedá zaslať (tobôž nie do Číny) s funkciou sledovania zásielky. Takže sme nemohli ani vysledovať, kde sa balík práve nachádza.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nechali sme obchodníkovi slušné 3 týždne, aby balík stihol doplachtiť, doletieť, či na koni sa prepraviť do Číny a následne sme ho kontaktovali, či šaty dostal. Keď sa dozvedel, že sme balík zaslali bez funckie sledovania zásielky (a teda, že nemáme ako dokázať, že je balík naozaj u neho), okamžite s nami prestal akokoľvek komunikovať. Nepomohli ani odkaz na zákonnú reklamáciu v lehote, ani vyhrážky právnikmi – doteraz nemáme ani šaty, ani svoje peniaze.

Kontaktovali sme teda portál ebay, nech sa k situácií vyjadrí (obchodník je predsa registrovaný u neho). Nakoľko sme ale prešvihli reklamačnú lehotu 30 dní od obdržania tovaru (!!!), tak s nami aj ebay odmietol komunikovať. Nielen, že nám neposkytol údaje o obchodníkovi, dokonca sme už ani nemohli na jeho stránku umiestniť kritiku, recenziu ani sa vyjadriť k poskytovanej službe (na to je vraj takisto lehota max. 30 dní od kúpy). Rovnako sme pochodili aj pri komunikácií s Paypalom – uplynula lehota na podanie reklamácie. Koho v tomto prípade ebay a paypal zastupuje? Podvodných obchodníkov, ktorí naťahujú čas, aby už nebolo možné podať reklamáciu či oprávnenú kritiku ich služieb?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Napadlo nám ešte jedno riešenie – kontaktovať našu banku ohľadom reklamácie transakcie. Tým sa chcem poďakovať pani z reklamačného oddelenia ČSOB, ktorá sa usilovne snažila pomôcť, no bohužiaľ nakoniec dospela takisto k zamietavému stanovisku banky obchodníka.

Čo viac dodať? Pred každým nákupom si preverte nielen všeobecné a reklamačné podmienky, ale aj obchodníka. Bohužiaľ niekedy sú recenzie pozitívne iba preto, že nespokojní zákazníci už svoje negatívne recenzie nemôžu vložiť. Pounačenie – nikdy viac oblečenie cez internet.

Richard Dedek

Richard Dedek

Bloger 
  • Počet článkov:  8
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Najťažšia časť blogu je písať niečo o sebe. Tak teda: tiahne mi už na tridsať, nachádzam šedivé vlasy, a ešte stále si naivne myslím, že svet je gombička. Vyštudovaný právnik, momentálne však živený úplne inou oblasťou v úplne inom štáte. Zoznam autorových rubrík:  EkonomikaNezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

750 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu